Przetarg na wynajem Wiejskiego Domu Kultury w Sominach ( obecnie Przystań Somińska )
I. Przedmiot przetargu
Przedmiotem przetargu jest nieruchomość położona w Sominach, dz. nr 85/1, na okres od dnia 01.04.2023 r. do dnia 31.03.2038 r.
Lp. |
Nr działki |
Powierzchnia gruntu |
KW |
Położenie nieruchomości |
Opis nieruchomości |
Przeznaczenie i sposób zagospodarowania |
Forma zbycia gruntu |
Wywoławczy czynsz miesięczny płatny z góry do 15 każdego miesiąca |
1. |
85/1 |
0,08 ha |
SL1B/00017843/6 |
Sominy, ul. Starowiejska 65 |
Inne tereny zabudowane |
Brak planu miejscowego. Cel najmu: działalność gastronomiczna |
Wynajem |
5300,00 zł netto |
II. Wymagania niezbędne wobec podmiotu przystępującego do przetargu:
1) podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do prowadzenia działalności gastronomicznej z wykorzystaniem powierzonego mienia przez okres od 01.04.2023 r. do 31.03.2038 r., z zakazem powierzenia prowadzenia działalności innemu podmiotowi, nieodpłatnego lub odpłatnego oddania przedmiotu najmu w części lub całości do korzystania innemu podmiotowi oraz prowadzenia innej działalności niż wynikającej z umowy, nie ograniczającej działalności gastronomicznej, bez pisemnej zgody wynajmującego,
2) zaoferowanie czynszu miesięcznego netto w wysokości równej lub wyższej niż czynsz wywoławczy miesięczny,
3) wpłata najpóźniej w dniu podpisania umowy najmu na rzecz Wynajmującego kaucji w wysokości trzymiesięcznego czynszu brutto na zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego z tytułu pogorszenia stanu nieruchomości, zaległości z tytułu czynszu i innych zobowiązań wynikających z umowy (zgodnie z projektem umowy),
4) akceptacja warunków umowy.
III. Podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia:
1. oferty – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia o przetargu.
2. Obowiązkowych załączników do oferty:
1) oświadczenie podmiotu przystępującego do przetargu, według wzoru stanowiącego
załącznik nr 2 do ogłoszenia o przetargu.
2) podpisany projektu umowy, stanowiący załącznik nr 3 do ogłoszenia o przetargu,
3) podpisana klauzula przetwarzanie danych osobowych , stanowiąc załącznik nr 4 do ogłoszenia o przetargu,
4) zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami na rzecz gminy, w której dotychczas prowadził
działalność gospodarczą,
5) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS,
6) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach z właściwego Urzędu Skarbowego .
IV. Opis kryteriów, którymi komisja będzie się kierowała przy wyborze oferty:
- Kryterium decydującym o wyborze najkorzystniejszej oferty będzie stanowić wysokość czynszu netto z tytułu najmu - 100% .
VI. Procedura wyboru ofert i termin ich składania:
1. Przetarg przeprowadzi komisja powołana przez dyrektora Centrum Kultury i Biblioteki Gminy Studzienice
2. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i dopiskiem:
„Przetarg Restauracja Sominy” w CKiB w Ugoszczy, ul. Bytowska 7, 77-142 Ugoszcz
pok. księgowość do godz. 12:00 dnia 27.02.2023 .
3. Publiczne otwarcie ofert w dniu 27.02.2023 o godz. 13:30 (biuro dyrektora CKiB).
4. Przetarg odbędzie się, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone
w ogłoszeniu o przetargu.
5. Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
6. Cześć jawna odbywa się w obecności podmiotów przystępujących do przetargu.
7. W części jawnej komisja przetargowa:
- ustala liczbę otrzymanych ofert
- otwiera koperty z ofertami i informuje, od kogo wpłynęła oferta oraz ujawnia zaoferowaną
wysokość miesięcznego czynszu netto,
- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłoszone przez podmioty przystępujące do przetargu,
- kwalifikuje oferty do części niejawnej, bez udziału publiczności,
- zawiadamia podmioty przystępujące do przetargu o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
- zawiadamia podmioty przystępujące do przetargu o przewidywanym terminie zamknięcia
przetargu.
8. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli oferta:
- nie odpowiada warunkom przetargu,
- nie zawiera obowiązkowych załączników określonych w części III lub załączniki są niekompletne,
w tym między innymi nie zostały podpisane,
- została złożona po wyznaczonym terminie,
- jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
9. Z przetargu sporządza się protokół.
10. Na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, podmiotowi przystępującemu do przetargu
nie przysługuje skarga.
11. Informacja o wyniku przetargu zostaje podana do wiadomości podmiotów przystępujących
do przetargu w formie pisemnej.
12. Dyrektor Centrum Kultury i Biblioteki Gminy Studzienice zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
13. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z oferentami są: Grzegorz Dąbrowski – Dyrektor
Centrum Kultury i Biblioteki Gminy Studzienice tel. 530 024 586
14. Ogłoszenie o przetargu wraz z załącznikami zostało umieszczone na stronie internetowej:
www.kulturastudzienice.pl
15. Nieruchomość przeznaczona do wynajęcia będzie udostępniana zainteresowanym w dniu 16.02.2023 w godz. 12.00 – 13.00.
VII. Dodatkowe informacje
- Czynsz za najem może zostać obniżony z tytułu wykonania przez Najemcę nakładów inwestycyjnych w nieruchomość będącą przedmiotem najmu.
- Sposób rozliczania czynszu w przypadku nakładów inwestycyjnych określony jest w umowie, która stanowi załącznik do ogłoszenia o przetargu.
- Nakłady inwestycyjne muszą dotyczyć zakresu określonego w kosztorysie, który stanowi załącznik do umowy najmu.